onsdag 25 december 2013

Mirakel från Gud

Ett ateistiskt par fick en son. Pojken växte upp utan att en enda gång höra talas om Gud. Efter några år dog hans föräldrar tragiskt - och de dog inför pojkens ögon.
En granne tog sedan hand om pojken och adopterade honom. När han skrevs in på en skola fick läraren veta att  pojken aldrig hört talas om Gud. Detta tänkte läraren på den dagen hon tog upp en bild på Jesus och visade upp för klassen.
 - Är det någon som vet vem denne mannen är? frågade hon.
Förvånad såg hon pojken räcka upp sin hand och hon bad honom berätta:
- Det är den mannen som höll mig hårt i sin famn när mina föräldrar dog!

Gud är god. Godare än vi kan fatta.
Tänk. Tusentals gånger i världshistorien har det fötts babysar som blivit kungar. Men bara en enda gång har det hänt att en kung blivit en baby.

Men det vill jag önska er alla en riktigt god fortsatt jul och ett gott nytt 2014 - ett år inte likt något annat vi har upplevt. Håll utkik efter tecken på himlen.


8 kommentarer:

Bert osså Arvid sa...

Ytterligare ett gripande vittnesbörd om guds storhet och omsorg om varje liten människa. att ta med sig när man är ute och sjunger.har redan sett tecknen på himlen.

Spirea sa...

Nå ble jeg rørt til tårer, det var en sterk historie. Tusen takk for at du deler, kjære deg.
jeg har ikke vært innom deg på en stund, men det har sine grunner. formen min går opp og ned, men jeg skulle ønske det ikke var sånn. håper likevel du har hatt en flott jul og at dine siste dager dette året blir nydelige - og deretter vil jeg ønske deg et velsignet nytt år. mange klemmer jherfra

Helene Marguerite Petersson sa...

Tack,kära Celia!!!
Jag tror också att vi kommer att gå ett märkligt år tillmötes...
KRAAAM!!!

anna-stina sa...

Snälla Läs och bli berörd ! Över alla tjeyer och killars berättelser om när dom blev : våldtagna men aldrig : anmälde ! Var finns Jesus troende kristna i detta ? Som stöd på tex Twitter? Genom #morkertalet ? Dessa ungdommar /vuxna Behöver ER och Det Ni Skriver att Ni Har ! Re tweet from : "@joharakhattab: Läs!!! #mörkertalet http://t.co/uZW5HIRbiI"

Hans-Georg Lundahl sa...

Jag försökte först commentera under tommy Liljas bloggpost, den jag besvarade, sedan under Johannes Amritzers, båda saknade m¨jlighet att commentera. Men Lilja fölger äfven dig/er så:

På Svenska og på Dansk på Antimodernism : Hvilket Gossebarn då, Pastor Tommy?

Helene Marguerite Petersson sa...

Nu är det längesedan du skrev här på Bloggen,Celia...
Hoppas allt är väl,med dig och de dina.
Tittar in för att önska er en riktigt God och Välsignad Påskhögtid!!!
KRAAAM!!!

Helene Marguerite Petersson sa...

Längesedan du skrev något nu,Celia...
Hoppas att allt är väl och att du har haft en fin och Välsignad Påskhögtid tillsammans med de dina!!!
KRAAAM!!!

Vattenslangen sa...

Hej!

Vad konstigt och en hel del skrämmande.

Tänkte... Det var så länge sen jag tittade in hos dig, och nu skulle jag göra det.

Då märkte jag att det var länge sen du skrev.

Kanske har du bara bytt sida, hoppas. Och hoppas du mår bra! Får titta in lite oftare, så jag ser vad som händer.

Kram från Ulrika